Ketodieet Wil je een ketodieet volgen? Ontdek dan op deze website de kracht van ketose. ketodieet
Adverteren

Ketodieet
Gezondheid / Algemeen welzijn

Adverteren


Menu van deze startpagina Meer informatie Bekijk alle pagina's Admin login Adverteren
 Link toevoegen
Link plaatsen

 Gerelateerd
Ketodieet.cafebelga.be
Ketodieet.dtbweb.nl
Ketodieet.freemusketeers.nl
Link plaatsen op deze pagina

 Tips
Jouw link hier?

 Over Ketodieet
Wil je een ketodieet volgen? Ontdek dan op deze website de kracht van ketose.


Ketogeendieet.nl
Keto.nl
Hoe val je snel af?
Afvallen
Hoe val je snel af ook

 Alles over het ketogene dieet
Iedereen die bezig is met afslanken zal de term ketogeen dieet zonder enige twijfel al eens hebben gezien. Het keto dieet is een van de meest geliefde manieren van afvallen van dit moment. Dat komt eenvoudigweg omdat het dieet vele voordelen biedt ten opzichte van andere diëten en het uiteindelijke resultaat heel erg prettig is. Het ketodieet vraagt echter wel om doorzetters en discipline. Benieuwd of het ketogene dieet iets is voor jou? Lees dan verder in dit artikel over het keto dieet. We vertellen je wat het ketogene dieet betekent, welke overeenkomsten er zijn met het koolhydraatarme dieet en welke voordelen het ketodieet je biedt.

Het ketogeen dieet


Een ketogeen dieet heeft tot doel om je in de staat van ketose te krijgen. Ketose is het stadium waarin je geen energie meer kan verbranden en dus een dringend beroep op je vetopslag moet doen. Ketose leidt direct tot de vernietiging van je vet. Het prettige gevolg is dat je vet en gewicht verliest. Om in ketose te geraken moet de inname van koolhydraten zeer gering zijn. Het hangt hier af van welke vorm van het ketogeen dieet je volgt, maar normaal gezien moet je minderen tot een maximum van 30 tot 50 gram koolhydraten op een dag. Lijkt misschien makkelijk, maar het sluit heel veel ingrediënten uit, waardoor het keto dieet bij lange na niet door iedereen vol is te houden. Toch kiezen mensen wel voor het ketose dieet, omdat ze er snel vet mee kunnen verliezen.

De voordelen van het ketodieet


Dat razendsnelle afvallen is veruit het grootste en vaakst gehoorde voordeel van het ketogene dieet. Een ketose dieet doet nog meer, zoals het opschonen van je lichaam en het voorkomen van vervelende ziektes. De theorie achter het dieet is tientallen jaren geleden al gebruikt om epilepsie tegen te houden. Daarnaast zorgt het keto dieet er ook voor dat je lichaam minder suikers binnenkrijgt en zodoende worden de risico’s op ziektes als diabetes en obesitas een stuk kleiner. Mensen die een ketodieet goed en intensief hebben gevolgd noemen ook dat ze zich vitaler en gelukkiger zijn gaan voelen sinds ze aan het ketogeen dieet zijn gestart. Ondanks dat je veel moet laten, het dieet kent vele voordelen.

Val af met het keto dieet


Hoe kun je nu het beste starten aan afslanken met ene keto dieet? De voornaamste stap is dat je voor jezelf besloten hebt een ketogeen dieet te gaan doen. De volgende stap op je pad is om op onderzoek uit te gaan naar ketogene recepten. Er zijn gelukkig goede boeken en websites waar je terecht kan voor allerlei lekkere ketorecepten. Een ketogeen recept uit zich door de volle aanwezigheid van veel vetten en verder hooguit eiwitten en het verder ontbreken van koolhydraten. Door keto gerechten te bereiden geef je goed vorm aan je dieet en zal je snel gewicht verliezen en dus ook afvallen. Van belang is wel om in de fase ketose te blijven, want alleen op dat moment verbrandt je lichaam vet.

Overstappen


Als je dan je streefgewicht hebt bereikt is het bijna niet vol te houden om een ketose dieet te blijven volhouden. Het is dan ook aan te raden om langzaam af te bouwen naar een minder streng koolhydraatarm dieet. Binnen een koolhydraatarm eet- en drinkpatroon mag je meer koolhydraten consumeren dan binnen het strikte ketogeen dieet, zonder dat je er zwaarder of dikker van wordt. De overgang is niet lastig, want het ketogene dieet is een extremere variant van een koolhydraatarm dieet. Je mag vanaf dat moment zoeken naar gerechten die koolhydraatarm zijn en je kan af en toe nog eens overwegen een paar dagen in het stadium van ketose te komen.

Conclusie


Het keto dieet is een streng dieet waarmee je ongelooflijk veel voordelen krijgt. Los van de voordelen van het afvallen kom je vitaler in je lijf te zitten en verminder je de kans op welvaartsziektes zoals diabetes, hoge bloeddruk en overgewicht. Het ketodieet kan met gemak overgaan naar een koolhydraatarm eetpatroon zodra je je streefgewicht behaald hebt. Ketovriendelijke recepten vind je in speciale boeken die over het ketodieet verschenen zijn en via de vele websites die het ketodieet aandacht geven. Wanneer ook jij gezonder wil gaan leven en wil gaan afslanken kies je voor een keto dieet!


Koolhydraatarmdieet.nl
Low carb dieet
Keto-dieet
Keto of koolhydraatarm
Koolhydraatarme recepten
Wij vallen af
Wij willen afvallen
Snel afvallen
Dieet volgen

 Link plaatsen
Link toevoegen

 Linkplaatsing?
Link toevoegen

 Fantastische keto recepten
Ben jij bezig met een ketogeen dieet en zoek je naar de prettigste keto-recepten? Dan is het best ingewikkeld om succesvol te zoeken naar gerechten die nauwelijks of zelfs geen koolhydraten behelzen, maar wel voldoende vetten bevatten. Maar gelukkig voor jou zijn er steeds meer blogs, kookboeken en websites met ketovriendelijke gerechten. Ook wij helpen je een handje en delen op deze site een aantal gerechten met je. We geven je het advies om de recepten te bereiden door de stappen en ingrediënten te volgen om te voorkomen dat je het recept niet keto klaarmaakt. Zodra je meer kennis en ervaring met keto hebt kun je het recept aanpassen en experimenteren. Veel plezier en succes met deze gerechten en smakelijk eten!

Frambozenjam met chiazaad


Frambozenjam met chiazaad kun je binnen een ketovriendelijk ontbijt goed gebruiken en zeer gemakkelijk zelf in elkaar draaien met hulp van de volgende ingrediënten: een halve theelepel vanillepoeder, 3 eetlepels chia, 50 ml water, 30 gram erythritol en 375 gram ingevroren of verse frambozen.
Stappen:
Prak de frambozen. Doe de frambozen dan in een pan met het water en breng het mengsel 2 tot 3 minuten aan de kook. Neem de pan van het vuur en doe de erythritol erbij. Roer tevens de vanille dor het mengsel. Strooi de chiazaden in het mengsel en laat het frambozenmengsel dan een minuut of 20 afkoelen, tot het zal gaan stollen. De frambozenjam is daarna te consumeren en ook goed te bewaren in een af te sluiten bakje. Deze jam is ongeveer een week te bewaren. De frambozenjam met chiazaad is ook in te vriezen zodat zij om en nabij een half jaar houdbaar is.

Gevulde eieren


Het is altijd aan te raden om een keto-snack te hebben die je snel en eenvoudig kunt bereiden zolang je deze ingrediënten tot je beschikking hebt: 100 gram makreel (gerookt of uit blik), 2 eetlepels mayonaise, 4 grote scharreleieren, 1 eetlepel olijfolie (extra vergine), 2 eetlepels citroensap, 15 gram lente-ui in kleine ringetjes, zout en peper.
Aan de slag:
Begin met de eieren hard te koken. Snijd ze door midden en neem de dooier er voorzichtig uit zonder dat je het eiwit beschadigt. Leg de eierdooiers in een bakje en zet de halve eieren even weg. Doe de citroensap, mayonaise, de makreel en de olie bij de dooiers en prak alles met een vork goed stevig door elkaar. Breng het geheel aangenaam op smaak met een snufje zout en wat peper. Schep het mengsel in de halve eieren en garneer met de ringetjes van de lente-ui. Dien bij voorkeur meteen op of bewaar ze in een afsluitbaar bakje ten hoogste twee dagen in de koelkast.

Courgettekoekjes met feta


Ben jij ook dol op de Griekse keuken en volg je het ketogene dieet? Dan is dit eenvoudige, smakelijke gerecht zeker weten iets voor jou. Voor de uitvoering heb je nodig: 45 gram geraspte Parmezaanse kaas, een halve theelepel zout en 2 middelgrote courgettes 2 grote scharreleieren, 75 gram verkruimelde feta, 1 theelepel gemalen komijn, 2 eetlepels verse kruiden, 25 gram olijven in plakjes en 2 eetlepels reuzel.
Stappen:
Snijd de courgettes met een spiraalsnijder in slierten, bestrooi ze met zout en zet ze tien minuten aan de kant. Droog de slierten vervolgens met keukenpapier en leg ze in een schaal met de feta, Parmezaanse kaas, kruiden, komijn, olijven en eieren. Meng dit goed door elkaar en kneed er dan koekjes van. Doe de reuzel (of ghee) in een koekenpan en bak hierin de koekjes vervolgens tot drie minuten per zijde. De koekjes kunnen breken, dus draai ze voorzichtig. Je kan er ook voor kiezen om de koekjes rijkelijk met ghee te besprenkelen en op 200 graden gedurende 20 minuten in de oven te bakken tot ze stevig zijn. Serveer met een dip van volle yoghurt en houd ze maximaal drie dagen in een luchtdicht bakje in je koelkast.

Tonijnsalade met mosterd


Bij het ketodieet passen gezonde salades vanzelfsprekend. Bijvoorbeeld deze eenvoudig te bereiden tonijnsalade met bleekselderij, mosterd en ui. Voor deze heerlijke salade heb je nodig: 2 eetlepels verse citroensap, 75 gram mayonaise, 315 gram tonijn uit blik (uitgelekt), 1 theelepel dijonmosterd, 2 teentjes geperste knoflook, 1 gesnipperde (kleine) ui, 1 middelgrote stengel bleekselderij in plakjes, 120 gram gemengde sla, 1 eetlepel peterselie (fijngesneden), 1 avocado zonder schil en pit, in plakjes gesneden, zout en peper.
Stappen:
Pak een kom of schaal en meng hierin de tonijn, het citroensap, de mayonaise, de knoflook, de ui, de mosterd, de stengel bleekselderij, de fijngesneden peterselie, de peper en de zout naar smaak en schep alle ingrediënten goed door elkaar heen. Verdeel nu de gemengde salade over twee kommen en schep hier dan het mengsel van tonijn met mayonaise overheen. Maak het gerecht af met de plakjes avocado en garneer mooi met peterselie. In de plaats van de tonijn kun je ook zalm met citroensap gebruiken.

Keto kip met citroen


Een heerlijk en fraai ketodiner wordt bereid met behulp van dit recept voor kip met dragonsaus en citroen. Zorg voor deze ingrediënten: 600 gram kippendijfilets (zonder huid), 1 kleine gesnipperde ui, 2 eetlepels ghee, 60 ml verse citroensap, 120 ml kippenbouillon, 240 gram zure room, 500 gram broccoliroosjes (vers), 2 eetlepels fijngesneden dragon, zout en peper.
Bereiden:
Maak met keukenpapier de kipfilets droog en bestrooi ze met zout en peper. Bak in een koekenpan de kip gedurende twee minuten per kant. Zet ze dan even weg. Pak de rest van de ghee en fruit in een pan de ui vijf minuten. Leg de kipfilets in de pan en voeg de zure room, citroensap, bouillon en een eetlepel dragon toe. Ga door tot het kookt. Kook op een middelhoog vuur de kip gaar en stoom de broccoli zo gaar als je wilt. Haal de pan met kip van het vuur. Voeg de dragon toe. Breng met peper en zout op smaak. Presenteer de kipfilets samen met de (beetgare) broccoli. De broccoliroosjes in dit gerecht zijn ook te vervangen door gekookte bimi, asperges en sperziebonen.

Koffie met ijs en vanille


Niets prettiger dan na een goed diner een lekker dessert te hebben. Gelukkig is er plaats voor zo’n dessert in het keto dieet. Voor dit recept van ijskoffie moet je deze ingrediënten klaarzetten: 60 ml kokosmelk, 160 ml afgekoelde koffie, een halve theelepel vanillepoeder, blokjes ijs, 1 eetlepel macadamia olie en naar smaak één eetlepel erythritol en twee eetlepels collageenpoeder.
Aan de slag:
Gebruik je blender en doe hier de kokosmelk, de vanillepoeder, de koude koffie, de macadamia olie, de ijsblokjes en eventueel nog wat erythritol en collageenpoeder in en gebruik de pulsefunctie om een gladde drank te maken. Voor meer koelte doe je extra ijsblokjes in een hoog glas en giet dan de ijskoffie uit de blender hierover. Serveer dit dessert met een lange lepel. Liever geen koffie? Dan kun je ook kiezen voor 160 ml afgekoelde zwarte thee.


Low carbs
Info over keto
Koolhydraat
Hulp bij afvallen
Dieet
Lekker afvallen

 Link plaatsen
Link plaatsen

 Dashboard
Linkplaatsing
Link ruilen
Opgericht: 21-04-2023
Gewijzigd: 04-02-2024
Rubrieken: 3
Links: 20
Adverteren
Mail webmaster
 © 2003 - Belsign.be - Eigen belsign startpagina - Gerelateerd